Renata Svobodová
Zdeňka Rusnáková
Asistent pedagoga:
Olga Spilková
Omluvenka:
Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu.
Předškoláci + zápis do omluvného listu.
Informace pro rodiče:
Tygříci se mají rádi, všichni tu jsme kamarádi.
Rotační vzdělávací tematické koutky
Od školního roku 2022/2023 realizujeme 1x v týdně (každý čtvrtek, cca 20 minut po svačince). Koutky probíhají na třídách i na zahradě
Tematické koutky nejsou alternací v předškolním vzdělávání, jsou naprosto v souladu s RVP PV, jejíž cílem je taktéž vést děti přirozeným individuálním tempem k samostatnosti, tvořivosti, připravit je především pro život, a to atraktivnější formou prožitku vedoucí k všestranné harmonické osobnosti dítěte.
Každá třída má vypracovaný celoroční plán se vzdělávacími cíli, kompetencemi, očekávanými výstupy shodné dle našeho ŠVP na základě ročních období, tradic, svátků a individuálních zvláštností a potřeb dětí.
Tygříci- Fauna a flóra
Záměrem projektu environmentální výchovy v MŠ je získání co nejvíce informací o pěstování různých plodin, květin, bylin, keřů atd. při praktických činnostech. Dokázat soustředěně pozorovat a experimentovat a samostatně se podílet při sázení semínek, obdělávání sazeniček, zalévání a sběru plodů. Dokázat vidět rozdíly mezi plodinami a jejich růstem. Vidět, co se děje na záhonku během všech ročních období. Seznámit s koloběhem vody. Samostatně přijít na to, co potřebují rostliny k životu. Pomocí experimentů zjistit co se stane s rostlinami, které nemají správné podmínky k růstu atd.
Školní rok 2023/2024
III. Když je jaro v plné kráse, když má zelenou, na trávníku kluci hrají s míčem kopanou
D U B E N - Život kolem nás
Cíl: Rozvíjet schopnost přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám
Tématické bloky:
-Barevný zajíček
-Bez práce nejsou koláče
-Červená, žlutá, zelená, hádej, co to znamená???
-Hurá na čarodějnice
Co nás čeká v dubnu:
27. 4. 2024 Čarodějnice v MŠ (průvod, čarodějnické soutěže, opékání špekáčků)
Návštěva ZŠ (pouze předškoláci)
Hodnocení za březen:
V březnu jsme pozorovali měnící se přírodu ze zimy na jaro. Při vycházkách jsme pozorovali znaky jara. Děti pozorovaly často se měnící počasí, zpěv ptáků a změny na stromech. Děti se vyjadřovaly pomocí různých výtvarných dovedností a technik. Rozvíjeli jsme v dětech úctu k životu ve všech jeho formách. Děti si vytvářely podvědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí. V březnu se děti seznámily s knihou a navštívily městskou knihovnu. Na konci března si děti prožily roli zpěváka a experimentovaly s hlasem. Děti se naučily nové básničky a písničky.
B Ř E Z E N – Příroda se probouzí
Cíl: Rozvíjení mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
Tématické bloky:
-Táta včera venku, našel první sněženku
-Cestování za kapičkou- ekologie
-Kniha je můj kamarád
-Ponožkový den
-Velikonoční vajíčko
Co nás čeká v březnu:
-21.3. Ponožkový den
-26.3. Hledání velikonočního zajíce
Hodnocení za únor:
Únor se nesl v duchu pohádek, povolání a masopustu. Děti měly dostatek příležitostí k samostatným řečovým projevům. Dbali jsme na vhodný mravní vzor a děti se podílely na řešení problémů a konfliktů. Prostřednictvím pohádek se děti učily rozlišovat dobro a zlo. V dětech jsme podporovali spontánní a pohybové aktivity. Děti si osvojily známe tradice a zvyky v období MASOPUSTU
II. A když je tu bílá zima, už jsme na konci, chcete – li tak nashledanou někde na kopci
Ú N O R - Svět je samá pohádka
Cíl: Rozvíjení interaktivních a komunikativních dovedností verbální i neverbální
Tématické bloky:
-Cestujeme do pohádky
-Pohádkové hraní
-Masopust
-Bez práce nejsou koláče
Co nás čeká v únoru:
-Masopustní veselice v MŠ Májová
-Pohádkový karneval
-Krmení ptáčků a zvířátek v lese
-Návštěva ZOO koutku v DDM
Hodnocení za leden:
Leden jsme začali s dětmi oslavou Tří Králů. Děti se dozvěděly, kdo byli tři králové a význam tohoto svátku. Vzhledem k občasnému sněžení si děti užily téma „ zimní sporty“. Děti si osvojovaly dovednosti k podpoře zdraví a bezpečí, vytvářely zdravé životní styly a uvědomovaly si vlastní tělo. S dětmi jsme chodili na delší procházky, na hřiště a experimentovali s vodou. Pravidelně jsme s dětmi cvičili jógu.
L E D E N- Zima, zima, zimička
Cíl: Vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví
Tématické bloky:
-Tři králové
-Sportování na sněhu
-Pan doktor je kamarád
-Sněží, mráz kolem běží
Co nás čeká v lednu:
-Oslava Tří králů
- 23.1. 2024 Třídní schůzka
Hodnocení za prosinec:
Prosinec se nesl v duchu pohádek, přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky. Děti měly dostatek příležitostí k samostatným řečovým projevům. Dbali jsme na vhodný mravní vzor a děti se podílely na řešení problémů a konfliktů. Prostřednictvím pohádek se děti učily rozlišovat dobro a zlo. V dětech jsme podporovali spontánní a pohybové aktivity.
P R O S I N E C - Adventní čas
Cíl: Přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky
Tématické bloky:
-Čerte, čerte rohatý
-Kouzelný čas adventu
-Čas dárků a překvapení
Co nás čeká v prosinci:
5. 12. Mikulášská nadílka v MŠ – dopoledne
6.12. Vánoční vystoupení pro seniory
12. 12. Vánoční besídka pro rodiče
13.12. Vánoční Jarmark V MŠ od 14, 00 - 16, 30 hod. (v prostoru spojovací chodby)
13.12. Česko zpívá koledy 18:00
Hodnocení za listopad:
Listopad nám začal báječným strašením. Děti se dozvěděly vše o dušičkách a halloweenu. Zdobili jsme třídu, s rodiči jsme dlabali a zdobili dýně. Děti si užily strašidelný karneval. Vytvářeli jsme dětem pozitivní vztah k přírodě a barevně jsme tvořili. Děti se seznamovaly s ekosystémem lesa a se zvířaty i rostlinami. Upozorňovali jsme na špatné chování v oblasti ekologie. Ke konci listopadu jsme přivítali paní zimu, měnili jsme výzdobu a vyhlíželi advent.
I. Na podzim, když padá listí z lip a javorů, páni draci koukají se lidem do dvorů
L I S T O P A D - Podzimní les
Cíl: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory apod.
Tématické bloky:
-Báječné strašení
-Listopad, lísteček mi na zem spad
-Les, jak ho neznám
-Zima ťuká na dveře
Co nás čeká v listopadu:
Muzeum Děčín
Výlet do lesa
Návštěva zvířátek v DDM
13.11.2023 Vánoční focení
Hodnocení za říjen:
Děti se učily znát plody podzimu a druhy ovoce a zeleniny a uvědomily si, jak je důležitý přínos vitamínů. Celý měsíc jsme na vycházkách pozorovali měnící se přírodu a sbírali plody podzimu a listí. V dětech jsme provokovali fantazii a kreativitu. Děti plnily různé úkoly, dlabaly a zdobily dýně a tvořily z přírodních materiálů.
Ř Í J E N - Barevný podzim
Cíl: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti.
Tématické bloky:
-Na naší zahrádce
-Podzim plný barev
-Koš plný vitamínů
-Vyletěl si pyšný drak, vyletěl si do oblak
Co nás čeká v říjnu:
-Drakiáda
-5.10. -začínají vzdělávací koutky
-24.10. Celoškolková akce- „Dlabání“ a zdobení dýní
Hodnocení za září:
Děti si uvědomovaly, že nejsou jediné, že jsou součástí skupiny, která stanovuje určitá pravidla. Děti se seznamovaly s prostředím MŠ a novými kamarády a rozvíjely vztahy k druhým lidem. Podporovali jsme v dětech empatické chování a vstřícný postoj k druhým. Děti se spolupodílely na vytváření pravidel v MŠ a poznávání pravidel společného soužití.
Z Á Ř Í - První poznání
Cíl: Uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat a pomáhá mladším dětem
Tématické bloky:
-Kamarádi, máme se rádi
-Těšíme se do školky
-Výlet po školce
-Pravidélka, která musíme znát
Co nás čeká v září:
-Slavnostní přivítání
-Třídní schůzka