Hana Kolaříková
Michala Hornová
Asistent pedagoga:
Marcela Reiterová
Omluvenka:
Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu.
Předškoláci + zápis do omluvného listu.
Informace pro rodiče:
Opičky, dětičky
mají rády písničky.
Rády kreslí, pracují,
s kamarády žertují.
Naše milé opičky,
to jsou chytré hlavičky.
III. Když je jaro v plné kráse, když má zelenou, na trávníku kluci hrají s míčem kopanou
B Ř E Z E N – Příroda se probouzí
Cíl: Rozvíjení mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
Tématické bloky:
-Jaro klepe na dveře
-Jaro už je tu
-O koťátku, které zapomnělo mňoukat
-Broučci
Co nás čeká v březnu:
-14.3. Jarní keramické tvoření
-20.3. Návštěva městské knihovny
-21. 3. Ponožkový den
-26.3. Hledání velikonočního zajíce
Hodnocení za únor:
Měsíc únor se nesl v pohádkovém duchu. Věnovali jsme se pohádce O Koblížkovi, O budulínkovi a Perníkové chaloupce. Ve všech zmiňovaných pohádkách se vyskytuje moudro, které jsme zmínili a přenesli do běžného života. Pohádku O Koblížkovi jsme dramatizovali. Na závěr měsíce jsme uspořádali pohádkový karneval se soutěžemi.
II. A když je tu bílá zima, už jsme na konci, chcete – li tak nashledanou někde na kopci
Ú N O R - Svět je samá pohádka
Cíl: Rozvíjení interaktivních a komunikativních dovedností verbální i neverbální
Tématické bloky:
-O Koblížkovi
-Perníková chaloupka
-Červená Karkulka
-Budulínek
-Pohádkový karneval
Co nás čeká v únoru:
-Návštěva HZS v Boleticích – 20. 2.
-Pečení masopustních koláčků – 19. 2.
-Pohádkový karneval – 29. 2.
-Masopust v MŠ Májová 20. 2.
Hodnocení za leden:
Na počátku ledna jsme oslavili Tři krále a rozloučili se tak s obdobím Vánočních svátků. Dále jsme se věnovali lidskému tělu a péči o ně. Věnovali jsme se rovněž zdravé výživě, správnému stolování. Děti si oblíbily hru „na lékaře“. Využili jsme sněhových podmínek k hodu a válení koulí na sněhuláka. Sněhu bylo poskrovnu a tak jsme si vypomohli papírovými koulemi.
L E D E N - Zima, zima, zimička
Cíl: Vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví
Tématické bloky:
-Hlava, ramena…
-Když mě něco bolí
-Postavíme sněhuláka
-Koulovaná
Co nás čeká v lednu:
-5.1.2024 oslava tří králů
-výlet za zvířátky ke krmelci do lesa
-stavění sněhuláka- v případě podmínek nebo výroba papírového sněhuláka
-hod sněhovou nebo papírovou koulí
-péče o krmítka na školní zahradě
- 23.1. 2024 Třídní schůzka
Hodnocení za prosinec:
V prosinci jsme se věnovali adventním přípravám. Děti se zapojily do vánoční výzdoby třídy, ozdobily okna vánočními řetězy, vyrobily dekoraci na vánoční stoly, ozdobily vánoční stromeček. Společně s učitelkami připravily čertovskou čelenku na Mikulášskou nadílku a čelenku na vánoční besídku. Jedno odpoledne jsme se sešli společně s rodiči a vyráběli drobné předměty na vánoční jarmark. Napekli jsme cukroví a věnovali se vánočním zvykům a tradicím (krájení jablka, nakvetení barborky, jmelí, kapří šupiny, pouštění lodiček, házení střevícem). Dovršením vánočních příprav ve třídě bylo posezení s rodiči a nadělování dárků pod stromečkem, kterému předcházelo krátké vánoční vystoupení dětí. Všem přejeme prožití vánočních svátku v kruhu rodinném, klidu a pohodě.
P R O S I N E C - Adventní čas
Cíl: Přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky
Tématické bloky:
-Mikulášská nadílka
-Čekání na vánoce
-Vánoční stromeček
Co nás čeká v prosinci:
5. 12. Mikulášská nadílka v MŠ – dopoledne
6.12. Vánoční vystoupení pro seniory
7.12. Vánoční muzeum- Dědečku vyprávěj
8. 12. Vánoční tradice – pečení lineckého cukroví – dopoledne
12. 12. Vánoční besídka pro rodiče
13.12. Vánoční Jarmark V MŠ od 14, 00 - 16, 30 hod. (v prostoru spojovací chodby)
13.12. Česko zpívá koledy 18:00
Hodnocení za listopad:
Společně s rodiči jsme se sešli jedno listopadové odpoledne na dlabání a zdobení dýní. Dopoledne jsme s dětmi uspořádali malování na dýně a strašidelné dopoledne plné soutěží a zábavy. Děti se učily rozlišovat stromy na listnaté a jehličnaté. Naučili jsme se některá volně žijící zvířata v lese, povídali jsme si o jejich potravě a bydlení. Největší radost měli všichni z dramatizace pohádek Budka v lese, Smolíček a Tři medvědi. Pomocí pohádek z lesa, které jsme i dramatizovali. Děti odnesly poznatek o osobní ochraně soukromí a respektování soukromí ostatních lidí.
I. Na podzim, když padá listí z lip a javorů, páni draci koukají se lidem do dvorů
L I S T O P A D - Podzimní les
Cíl: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory apod.
Tématické bloky:
-V lese
-Za zvířátky v lese
-Tři medvědi
-O Smolíčkovi
Co nás čeká v listopadu:
1.11. Strašidelné dopoledne
7.11. Vánoční keramické tvoření
13.11. Vánoční focení
Pouštění draka- dle počasí
Stezka skřítka Podzimníčka- při pobytu venku
Hodnocení za říjen:
V říjnu jsme si vyhlásili soutěž „Dračí slet“, do akce byli zapojení i rodiče. Děti si za dráčky odnesly diplom a odměnu. Také jsme připravili Dračí bojovku v době pobytu venku, děti plnily různé úkoly. Seznámili jsme se s charakteristickými znaky podzimu a jejich znalosti byly ověřeny v třídní hře. Děti se učily poznávat ovoce, zeleninu a upekly jablkový závin. Poslední říjnový týden patřil pohádce O veliké řepě. Děti pohádku dramatizovaly a řepu ochutnaly ve všech možných podobách – syrovou, vařenou, sladkokyselou i šťávu. Jedno říjnové odpoledne jsme si s rodiči a dětmi užili dýhování - dlabání a zdobení dýní.
Ř Í J E N - Barevný podzim
Cíl: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti.
Tématické bloky:
-Podzim hýří barvami
-Dráčci
-O veliké řepě
-Ovoce a zelenina
Co nás čeká v říjnu:
-Dračí slet – zapojení rodičů do výroby draka – bude sloužit k výzdobě interiéru třídy
-Vyrábění z přírodnin – zapojení rodičů - přinesené výrobky budou vystavené v šatně
-Pouštění draka – v době pobytu venku za příznivého počasí
-5.10. -začínají vzdělávací koutky
-10.10.- Dračí stezka
-24.10. Celoškolková akce s rodiči- „Dlabání“ a zdobení dýní
Hodnocení za září:
V září jsme přivítali mezi sebou nové kamarády, každý z dětí si odnesl domů nafukovací balónek. Adaptace dětí probíhala vcelku bez potíží, občasné slzičky se podařilo zvládnout. Děti si zvykají na nové kamarády, nová pravidla a prostředí. Všichni si již poznají svou značku, místo v šatně, u stolečku, svou postýlku. Také víme, co nás v průběhu dne ve školce čeká.
Z Á Ř Í - První poznání
Cíl: Uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat a pomáhá mladším dětem
Tématické bloky:
-Moji noví kamarádi
-Ve školce
-S čím si hraji
-Od rána do večera
Co nás čeká v září:
-Slavnostní přivítání
-Třídní schůzka