logotyp
Paní učitelky:

      Miluše Buryšková

      Bc. Lucie Omaníková

      Zdeňka Břízová



Omluvenka:

Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu. 

Předškoláci + zápis do omluvného listu.


Informace pro rodiče:

Vážení rodiče, prosíme o zaplacení úhrady za předškolní vzdělávání a stravného. Děkujeme.



Motto: 
Tygříci se mají rádi, všichni tu jsme kamarádi. 



 Co nás čeká v červnu:
4. 6.  Oslava Dne dětí (veselé soutěžení)
11. 6.  Loučení s předškoláky
17. 6.  Poklad


Když se hlásí horké léto,
rostou jahody,
sejdeme se všichni spolu,
někde u vody

ČERVEN - Je nám dobře na světě

Cíl: Rozvoj schopnosti žít ve společenství různých lidí a spolupracovat s nimi

Tématické bloky:
Ahoj školko
Naše město 
Zakletý poklad
Jedeme na výlet

                                   

                                   

 

Já a moje rodina

Téma: MOJE RODINA (18. 5. -22. 5. 2020)

V tomto týdnu si povídáme o rodině, máte ideální příležitost si v rodinném kruhu společně povídat o vaší rodině předat dětem mnoho užitečných informací, máme pro vás opět nabídku aktivit.

  • Vyprávění o rodině, co je o rodina, kdo všechno patří do rodiny (táta, máma, dítě-děti i babička, dědeček, strýc, teta, bratranec, sestřenice)
  • Společně si vyprávět o rodině, moje rodina, spočítat kolik nás je, znát jména všech členů
  • Jaká je moje maminka, tatínek, jejich popis, vzhled, chování, charakteristika?
  • Znát hlavně jméno maminky a tatínka i jejich příjmení stejné či jiné než moje příjmení.
  • Vědět jakou mají rodiče práci, umět pojmenovat jejich povolání, případně vědět, že maminka se stará o domácnost, děti.

Předškoláci spočítat všechny členy rodiny i babičky, dědečky, tety apod.
Znát své jméno příjmení i svých rodičů, vědět svoji adresu, kde bydlí naše rodina.
Vytleskat slova na slabiky máma, maminka, táta, tatínek.
Výtvarná činnost: nakreslit nebo namalovat si pomocí temperových či vodových barev mojí rodinu

Nácvik básně:
Co ta očka vidí? Vidí, vidí lidi. Tátu, mámu, holčičku, kluka, dědu, babičku.
Spolu bydlí v domečku na zeleném kopečku.

Píseň: Spi synáčku, spi.

Pantomima povolání (napodobit různé typy povolání, jak pracuje kuchař, zedník, prodavačka, uklízečka, doktor, sestřička)
Smyslová hra cvičení – poznat, co se doma změnilo
Grafomotorické cvičení –  Paci, paci pacičky (tleskat), táta koupil botičky (ukazovat na nohy) a maminka pásek (ukázat na pas) za myší ocásek (rozpažit ruce) a babička čepičku (ukázat si na hlavu)  za tu černou slepičku (naznačit rukama křídla).

To je táta, to je máma, to je děda, to je bába, to je vnouček malý klouček, co se schoval pod klobouček. (ukazovat na jednotlivých prstech od palce po malíček)

Pobyt venku zahrát si pohybové hry, míčové hry (trénovat házení, chytání míče), nakreslit si svou rodinu na chodník.

Předškoláci znát své jméno příjmení i svých rodičů, spočítat si členy rodiny, znát adresu, kde bydlíme.

 

ZVÍŘECÍ MAMINKY A MLÁĎÁTKA (11.5. – 15.5.) – vytváření základů pro práci s informacemi
Tento týden se zaměříme na rodinu zvířecí

Návrhy činností

  • Prohlížejte si knížky a encyklopedie a nacházejte zvířátka
  • Povídejte si o tom, kde bydlí zvířátka (voda, souš, stromy)
  • Vyprávějte si, popisujte, jak vypadají, co mají a co jiná zvířátka nemají ( ryby -  šupiny, ptáci - peří….)Srovnávejte
  • Povídejte si o tom, jak se říká samcovi – tatínkovi, samici – mamince a jejich mláďátku (př. Býk – kráva – telátko; beran – ovce – jehňátko….atd)
  • Čím se živí, jaký je jejich úkol v přírodě.
  • Člověk jako součást ekosystému, jak přírodě pomoci, jak jí ubližujeme
  • Pokuste se s dětmi tvořit zdrobněliny - Prase – prasátko adt.

Dechová cvičení -Dýchání do břicha, dýchání do plic – hluboký uvědomělý nádech a výdech
Gymnastika mluvidel - Opírání jazyka o horní zuby, foukání
Artikulační cvičení - Bzzz, foukání do ruky
Smyslová cvičení - Zvuky zvířat
Rytmická cvičení - Vytleskávání mláďat zvířat

Básničky a písničky - Žába leze do bezu, Kočka leze dírou, Skákal pes přes oves, Na tý louce zelený, Ovčáci čtveráci, Prší, prší; Halí belí

 Při pobytu venku, poslouchejte zvuky ptáčků a hmyzu, všímejte si hospodářských zvířat a jejich mláďat – pojmenovávejte,  jak se jmenují, co dělají….

 Hra - Kam se schoval zajíček  (nebo jiné oblíbené plyšové zvířátko): Cvičení postřehu, schováte někam oblíbeného plyšáka – zvířátko a dítě ho hledá po bytě – po zahradě ( samá voda…přihořívá… hoří)

 
Zatancovat si můžete u písniček
https://www.youtube.com/watch?v=gIxsLSJCwmo&list=RDEM_U_Gqg7nhWp5Q3GqNOMQhA&index=4
https://www.youtube.com/results?sp=mAEB&search_query=m%C3%AD%C5%A1a+r%C5%AF%C5%BEi%C4%8Dkov%C3%A1+zoo

P
racovní listy pro předškoláky najdete v odkazu:
https://www.google.cz/search?newwindow=1&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&sa=1&q=zv%C3%AD%C5%99%C3%A1tka+a+ml%C3%A1%C4%8F%C3%A1tka+pracovn%C3%AD+list&oq=zv%C3%AD%C5%99%C3%A1tka+a+ml%C3%A1%C4%8F%C3%A1tka+pracovn%C3%AD+list&gs_l=img.3...878191.890105.0.890684.33.31.0.2.2.0.368.2958.22j6j1j1.30.0.msedr...0...1c.1.61.img..22.11.918.0HDZIEBskHw

 

Já a moje rodina
Téma: MOJE MAMINKA (4. 5. -7. 5. 2020) - posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, MŠ, v dětské herní skupině

Blíží se nám svátek matek, máme pro vás nabídku aktivit

  • Vyprávění o maminkách
  • Jaká je maminka popis mámy vzhled, chování, charakteristika?
  • Znát jméno maminky i její příjmení stejné či jiné než moje příjmení.
  • Vytleskat slovo na slabiky máma, maminka.
  • Výtvarná a pracovní činnost: udělejte si výrobek, obrázek pro maminku k svátku třeba srdíčko nebo kytičku

 Nácvik básní k svátku maminek:

Dnes všechny maminky svátek mají.
Dnes všechny děti k nim pospíchají.

Naše milá maminko,
máme tě moc rádi.
Přejeme ti ke dni matek,
ať máš krásný svátek.

Máme doma miminko,
pláče jenom malinko. (houpání miminka, ruce tvoří kolébku)
Je to boubelík (ruce na tváře jako když chceme dát štípanou pusinku)
v puse má dudlík. (prstem znázorníme dudlík u pusy)
Mimi, mimi, mimátko
sladké jako lízátko. (hladíme si bříško)
Pusinku mu dám (pošleme pomyslnou pusinku)
už nebudu sám. (ruce nahoru, kroužíme zápěstím jako ne ne)
Táta říká: „maminko,
děkuji za miminko“.
Hned je hezčí svět (rukama znázorníme zeměkouli)
i s babičkou, je nás pět. (ukážeme pět prstů)

Píseň mamince, písně o zvířátkách
Taneček Cib, cib, cibulenka.

Pantomima co maminky dělají úklid, myjí nádobí, věší prádlo - pomůžeme jí.
Pohybové hry: Rodina počet 3+

Dechové cvičení- maminka vzdychá ach, přivoní ke květince
Gymnastika mluvidel- smutná maminka, veselá koutky úst vzhůru 
Smyslová cvičení - poznat předměty po hmatu hra maminka nespí
Grafomotorické cvičení - To je táta, to je máma, to je děda, to je bába, to je vnouček malý klouček, co se schoval pod klobouček. (ukazovat na jednotlivých prstech od palce po malíček)

Pobyt venku nasbírat kytičky k svátku maminek.

Předškoláci vytleskávání slov na slabiky, poznávání prvních písmen. Rozlišovat

 

 

 Vážení rodiče, milé děti,

po týdnu opět předkládáme návrhy činností pro Vás a Vaše děti.
Blíží se nám konec dubna a s ním spojená tradice pálení čarodějnic tak si k nim něco povíme.

DUBEN – Život kolem nás
Cíl: rozvíjet schopnost přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám
ČARODEJNICE – rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání (27.4-30.4.)

Společně s dětmi si říkejte jaký je den, měsíc, roční období, kdy je dnes, zítra, včera, teď, ráno, dopoledne, poledne, odpoledne, večer. Až se dostaneme k 30. dubnu tradice pálení čarodějnic, poslední dubnová noc Filipojakubská byla spojená s tradicemi a zvyky. Samotné ohně měli pomoci očistit od zla, právě v tento den měli mít největší moc čarodějnice, víly a všelijaké kouzelné bytosti. A ty právě tuto noc měli lidem škodit, aby se před nimi lidé uchránili, dodržovali různé zvyky třeba mít doma řádně uklizeno. Milé děti nezapomeňte tedy doma rodičům s úklidem pomáhat.

Je měsíc bezpečnosti, je taky vhodný čas připomenout si s dětmi bezpečné chování v blízkosti ohně a při manipulaci s ním, dbát na zvýšenou opatrnost. A vědět, co v případě požáru dělat, jak oheň uhasit a jak oznámit, že hoří i kdy volat hasiče číslo 150.

Pro správné čaroděje a čarodějnice máme - čarodějnická zaklínadla a říkanky, básně:

Čáry máry, máry, čáry, hni se, koště, láry-fáry! A neptej se, proč rychle k nebi skoč.
Drápy, zuby krokodýlí, v kámen změň se v tuto chvíli!
Muší ucho, kus žabince, trochu medu dej do hrnce,
kousek křenu, hrst přesličky, přidej sůl a tři mušličky.
Džem, roláda, marmeláda, čokoláda z nebe padá.
Abraka dabraka, poklice na draka, tři čtyři bukvice, rezavé palice!

Hurá děti, bába letí,
do povětří na koštěti.
Kdo z vás taky lítá rád,
ten s ní může cestovat.
A tak honem nasedat.
Čarodějka vzduchem sviští, strašidelně při tom piští.
Kouzelník své housle ladí, myši skáčou do kapradí.

Píseň:
Ježibaba s ježibabou, na kopečku za Jihlavou,
radily se, radily, jak by nejlíp řádily.
Čary, máry, basta, fidli, košťátko nás ponese,
poletíme jako vítr. Čarodějky držte se!!!

 

Tvořit rýmy (liška-pampeliška, trn-drn, láska-sedmikráska)

Pohybové cvičení: Moje milé děti čarodějka letí, letí, letí na koštěti, kdo chce, ať s ní také letí.
Chytneme se koštěte, točíme se spolu. (Točíme se na místě)
Potom dřepy děláme nahoru a dolů. (děláme dřepy)
Jeden dřep a druhý dřep z čarodějné školky, (zatočíme se, uděláme 2 dřepy)
jednou dřepnou kluci a podruhé holky. (dřepy na střídačku kluci-holky)

Pohybová hra – čáry, máry ať jsou tady samé žáby (kočky, sovy, hadi…) děti napodobují pohyby a zvuky daných zvířat.

Tanečky
https://www.youtube.com/watch?v=xh6l3dOMh5Q
https://www.youtube.com/watch?v=Z0reRGaJL0o

Dětem můžete připravit čarodějnické úkoly, překážkovou dráhu, soutěže pro děti i čarodějnický rej v masce (př. chytání sběr bonbónů i se zavázanýma očima, slalom mezi předměty, hod do hrnce, zametání míčku koštětem, let na koštěti, přeskakovat překážky)

Za odměnu můžete dětem přečíst, pustit pohádku malá čarodějka https://www.youtube.com/watch?v=YlmGiFpEe9E

Pohádka o čarodějnici – kterou známe? Dokončit pohádku podle sebe, poznat dobro, zlo.

Při procházce venku si můžete zahrát na babku kořenářku, bylinkářku a poznávat rostliny, určovat jejich barvy a velikosti. Vyrobit si venku čarodějnici z přírodnin či doma z papíru aj. materiálů. Nakreslit si čarodějnici. Uvítáme fotky vašich výtvorů a zážitků z čarodějnic.


Těšíme se na setkání ve školce
Míla a Lucka




Vážení rodiče a milé děti, po týdnu Vám předkládáme nabídku činností, které bychom dělali ve školce.

Čím cestujeme  (20.4. - 24.4.) - rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám
 
Povídání s rodiči o cestování čím cestujeme na jaké vzdálenosti, jaké k cestování používáme dopravní prostředky. Můžete je společně předvádět, jak jezdí.
Jak se v dopravních prostředcích chováme – pozdravíme řidiče, průvodčího...
Postavte z kostek město se silnicemi a cestami

Parník
Kampak jedeš parníku, že děláš tak velké vlny?
Jedu, jedu k Bráníku, nepřibírám, už jsem plný!
Plný malých, velkých dětí, jedu s nimi na výlety!

Do tunelu jede vlak
Do tunelu jede vlak
pomaličku, tak a tak
kudy, kudy cestička,
už je venku pěstička!

Auto
Tů, tů, tů, auto už je tu.
Pojeď mámo, pojeď s námi,
za chvíli jsme za horami.
Tů, tů, tů, auto už je tu!

Namalujte si čísla IZS

150 - 0 rybníček HASIČI

158 - 8 pouta POLICIE

155 - 5 invalidní vozík Záchranka

Protože je duben měsíc bezpečnosti, můžete si zahrát hru, co bych dělal kdyby....

  • jsem se venku zranil
  • viděl bych, že někde hoří
  • viděl bych, že někdo někomu ubližuje.
  • když se mnou chce mluvit cizí člověk a chce abych s ním někam šel
  • kdyby se mamince udělalo doma špatně a omdlela

 

Přečtěte si pohádku O Budulínkovi, O Smolíčkovi - povídejte si, o čem pohádka byla, jaké je tam nebezpečí, zkuste s dětmi vymyslet jiný konec, jak by to mohlo dopadnout.

Při procházce venku, pozorujte dopravní značky, můžete si přitom zopakovat geometrické tvary a barvy. Jak přecházíme silnici, kam se rozhlížíme (pravolevá orientace) Jaké používáme ochranné prostředky např. Při jízdě na kole, v autě.

Zatancujte si s dětmi – rozvíjíte tím hrubou I jemnou motoriku a spoje mezi hemisférami.

https://www.youtube.com/watch?v=-xOPK2BISlk
https://www.youtube.com/watch?v=IklJxRN5px8
https://www.youtube.com/watch?v=cWsVwgrC1bs



Moc na Vás myslí Míla a Lucka, těšíme na fotky od Vás

 

 


Vážení rodiče, milé děti,

po týdnu opět předkládáme návrhy činností pro Vás a Vaše děti. Předem děkujeme, za fotografie z činností.


Cíl: rozvíjet schopnost přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho
změnám

DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY ( 14.4. - 17.4.) – seznamování se s některými dopravními prostředky

Můžete se tentokrát věnovat dopravním prostředkům

Seznámit děti s nadřazeným pojmem dopravní prostředky - vyjmenovat různé
dopravní prostředky (co pluje, letí, jede?)

Při pobytu venku pozorovat, vyhledávat různé dopravní prostředky a poznat jejich názvy, určit jejich barvu.

Vnímat, poslouchat zvuky dopravních prostředků a rozlišovat je a přiřazovat k dopravním prostředkům. 
Nakreslete si různé dopravní prostředky s jejich okolním prostředí (loď ve vodě, letadlo na nebi).

Můžete si zkusit složit lodičku z papíru - obrázkový návod https://www.prosikulky.cz/navod-papirovou-lodicku/
(https://www.prosikulky.cz/navod-papirovou-lodicku/)

Máte-li ruličky od toaletního papíru můžete si z nich vyrobit různé dopravníprostředky od lítacího balónu po auta.
https://www.promaminky.cz/kreativni-dilna/figurky-a-zviratka-z-papiru-267/
auticka-z-rulicek-1284
(https://www.promaminky.cz/kreativni-dilna/figurky-a-zviratka-z-papiru-267/auticka-z-rulicek-1284)

Naučte se báseň: Na výlet jezdíme autobusem, na výlet jezdíme vlakem. 
Můžeme jít nebo běžet klusem, v letadle závodit s ptákem. -můžete doplnit
cvičením napodobováním dopravních prostředků.

Zde další inspirace říkanky pro rozpoznávání dopravních prostředků https://
www.youtube.com/watch?v=Drbv9hvWtNk
(https://www.youtube.com/watch?v=Drbv9hvWtNk

Tancování a písničky pro dětičky Čiperkové kola autobusu se točí https://
www.youtube.com/watch?v=OGhyP_yFkmA
(https://www.youtube.com/watch?v=OGhyP_yFkmA

Mladší děti: hry s dopravními prostředky postavte si s dětmi dráhu, silnici, koleje a použijte různé hračky (autíčka, vlaky...)
- děti se taky mohou učit, že každá hračka má své místo (parkoviště, garáž) a je třeba po hře hračky uklidit na jejich místo  

Předškoláci: využívat pojmy prostorové orientace (před, za, 1.,poslední, nad, pod, vpravo, vlevo) třídění hraček 
Hry s autíčky pomoci prostorových pojmů (př. zaparkuj zelené auto vpravo, červené auto doprostřed, žluté auto vlevo)
Rozlišit různé velikosti dopravních prostředků (nejmenší, malý, velký, největší)
Poznávání základních i doplňkových barev.

Posíláme moc pozdravů Míla a Lucka





Milí rodiče a milé děti,

protože se stále nemůžeme sejít ve školce, máte tu zase pár nápadů na velikonoční týden.


Téma :Veselé Velikonoce

Návrhy činností:

Zkuste najít poklady na Velký pátek
Na Velký pátek, tedy pátek před Velikonocemi, se podle klasické pověry otevírají hory a vydávají poklady, které jsou v nich ukryté. A protože je Velký pátek volný, je to ideální příležitost do volné přírody.
Zahrajte si zajíčkovu schovávanou
Jednoduše schovejte po zahradě nebo po bytě vajíčka, bonbóny Děti vybavte košíčkem, řekněte jim, že velikonoční zajíček ztratil nadílku a potřebuje pomoc s hledáním. Pak už je jen vypusťte a bavte se zběsilým hledáním. Když na zahradě nebo po bytě schováte i figurky zajíčků, bude příběh ještě opravdovější.
Nachystejte koledu pro zvířátka
V předchozí aktivitě děti sbíraly zajíčkovu nadílku, teď mu mohou štědrost oplatit. Nebo alespoň jeho kamarádům ptáčkům.Jako zahradní dekoraci společně vyrobte malá krmítka a ozdobte jimi stromy, keře nebo balkon. Ideální je trochu zmáčknout roličku od toaletního papíru, Vezměte si roličku a natřete ji vrstvou medu či trochou arašídového másla. Pak roličku vyválejte v misce se zrníčky. Nechte zaschnout a středem provlečte provázek. Roličku zavěste pod stříšku nebo na strom.
Pošlete přáníčko
Kdy jste naposledy dostali dopis nebo pohled? A co teprve vaše děti! Zprostředkujte jim tradiční aktivitu a nechte je vyrobit přáníčka pro babičky nebo kamarády. Fantazii se meze nekladou, takže pro tvoření mohou použít pastelky, barevné papíry nebo cokoli jiného.
Barvení vajíček
Nabarvěte s dětmi vajíčka tradičními technikami odvarů z cibule žluté, červené, mladé trávy nebo červené řepy

Naučte se,  nebo si jen zopakujte hodovačky

 Hody, hody doprovody 2

Hody, hody doprovody 
já jsem malý zajíček,
utíkal jsem podle vody,
nesl košík vajíček.
Potkala mě koroptvička,
chtěla jedno červené,
že mi dá lán jetelíčka
a já říkal: Ne, ne, ne.
Na remízku mezi poli,
mám já strýčka králíčka,
tomu nosím každým rokem,
malovaná vajíčka.

Hody, hody 

Hody, hody, zdravíčko,
dejte klukům vajíčko.
Na pomlázku mašli,
že k vám cestu našli.

Předškoláci si mohou opakovat barvy, geometrické tvary a roční období.

Zatancujte si s Míšou
https://www.youtube.com/watch?v=Mp8NO5Sy5QE

Pokus se skittles bonbony
Na malý talířek dejte trochu vody a dokola naskládejte bonbony skittles a pozorujte, jak se vytvoří duha. Nápověda ve fotogalerii Borovského.

 

Přejeme Vám všem krásné prožití Velikonoc, dětem bohatou nadílku a Vám pevné zdraví. Těšíme se, až se sejdeme ve školce. 
Míla a Lucka

 

 
 
Milí rodiče tygříků,
vzhledem k nynější složité situaci, vám budeme každý týden předkládat nápady, básničky, písničky, aktivity pro děti a předškoláky.
Budeme velice rády, když nám pošlete fotky z vašich společných aktivit s dětmi, které uveřejníme na webu pro inspiraci všech.

Email : miluse.stankova@atlas.cz


Téma tohoto týdne - Přišlo jaro
 

Návrhy činností abyste si mohli vybrat:

  • Všímat si venku zvířat pojmenovat je.
  • Naučit se pojmenovávat mláďata zvířat
  • Vytleskat názvy zvířat, jarních rostlin.
  • Poznávat barvy rostlin.
  • Zasadit si osení (tráva, žito, oves), bylinky (řeřicha, meduňka. Pomůcky: nádoba (kelímek, květináč, dno pet láhve), hlína, osení –semínka.
  • Skládat kytičky z barevných víček od pet láhví – prosíme fotky vašich vytvořených kytiček poslat na email paní učitelky, která vám je zveřejní na webové stránky školky pro radost nás všech.
  • Rozpoznávat množství (málo-hodně), odhadovat čeho je více (víčka, hračky, rostliny, zvířata).
  • Vytvořit kytičky z papíru

 
Zkusíme pozorovat charakteristické znaky jara:
dny se prodlužujíslunce stoupá výše po obloze, jeho paprsky více hřejísníh postupně taje a mizíled praská, láme se, stoupá hladina vody v řekáchje proměnlivé počasí - střídá se teplo s chladem - aprílové počasírozkvétají první rostliny, pučí keře, stromy - vnímat, pojmenovat barvyobjevují se první včely a motýli (hmyz)přilétají ptáci z teplých krajů - zpívajíkončí zimní spánek pro všechny živočichy  
 
Předškoláci by se tento týden mohli naučit Usmívající se
Znát své jméno, příjmení,
Znát svou adresu.
Zavázat tkaničku
 
Básnička s pohybem tu známe všichni, je to náš ranní rituál Smějící se

Myšky
V našem domě bydlí myši           
(sedíme na kolenou,ruce před pusu, jako když voláme)
cupitají (prsty rukou „přebíháme“ po stehnech), běží (prsty „běžíme“ po stehnech)
škrábou, (prsty lehce poškrabáváme stehna) dupou, (pleskáme se celýma rukama do stehen)
Slyšíš?(ruce na uši jako když nasloucháme) Kradou (rukama před sebe, jako když něco bereme – špetka)
Rády mlsají                                        (prsty do špetky dáváme k ústům a mlaskáme)
stále něco hledají                             (ruku nad oči – rozhlížíme se)
kšá, kšá myšky, hybaj pryč           (odháníme rukama – protřepáváme ruce)
zamknu vás                                       (nataženou rukou, prsty do špetky, otáčíme zápěstím, jako   když  zamykáme)
a schovám klíč.                                 (dáme ruku za záda)
 
Počítání prstů s básní:
Všechny moje prsty,
schovali se v hrsti, 
spočítat je umím hned 1,2,3,4,5.
 

Píseň: Travička zelená to je moje potěšení

Tělo si protáhneme při písničce: youtuberka Míša Růžičková – Duha
https://www.youtube.com/watch?v=wcMRx91yguE&vl=cs 
 
Pohybové hry: 
Čáp ztratil čepičku, měla barvu barvičku - zelenou (vyhledávat, nosit - ukazovat předměty dané barvy)
 
 

Přejeme Vám i Vašim rodinám pevné zdraví, klid a pohodu.
Míla a Lucka

 









Co nás čeká v březnu :

2.3. – 6.3. Velikonoční tvoření

4.3. Středa – poslední plavání za účasti rodičů

5.3. Školní zralost připravenost ze ZŠ  v 15,15 h (Mgr. Hauzírek, Mgr. Fořtová, Mgr.    Bošanská)

9.3.  DDM keramika velikonoční ovečka

10.3. Předškoláci návštěva 1. tříd ZŠ

16.3.  Návštěva knihovny Boletice

24.3. Cvičný poplach

26.3. Předškoláci s rodiči Pohádková cestička do ZŠ v 15,15 h

27.3. Dentální hygiena 9,15 h

31.3.  Velikonoční jarmark 12 – 16 hodin

Každé úterý kroužky

Každý den předškoláci MAXÍK




Když je jaro v plné kráse, když má zelenou,

na trávníku kluci hrají s míčem kopanou.             

 

BŘEZEN – Příroda se probouzí

Cíl: rozvíjení mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání

Tématické bloky:

Cesta vodní kapičky
Přišlo jaro
Výlet za knížkou
Jarní příroda


Co nás čeká v únoru :

4.2. Kouzelník Waldini v 9,15 hodin

7.2. Keramika v DDM

11.2. Třídní schůzky v 15,15 hodin

17.2. – 21.2. Masopustní týden

18.2. Masopustní průvod s rodiči od 15,15

18.2. Masopustní karneval se Slůňátky

Každé úterý kroužky v jednotlivých třídách kromě 25.2.

Každou středu plavání kromě 26.2.

A když je tu bílá zima, už jsme na konci,

Chcete li tak na shledanou někde na kopci.


ÚNOR : Svět je samá pohádka

Cíl: Rozvíjení interaktivních a komunikativních dovedností verbální i neverbální.

Tématické bloky:

Za zvířátky do pohádky
Z pohádky do pohádky
Přišel masopust
Vyprávím pohádku

                                                                   




Co nás čeká v lednu:

6.1. – 10.1. Týden tříkrálový

14.1. Návštěva předškoláků na dětském oddělení Děčínské nemocnice – Interaktivní program „Nebojte se nemocnice“

Každé úterý kroužky v jednotlivých třídách

27.1. – 31.1. Zimní soutěže


LEDEN : Zima, zima, zimička

Cíl: Vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví.

My tři králové
Poznávám své tělo
Zimní radovánky
Bacily nás nechytí



Co nás čeká v prosinci:

3.12. Vystoupení v pečovatelském domě ve 12.15 hodin

3.12. Kroužky v jednotlivých třídách

4.12. 2. lekce plavání

5.12. MIKULÁŠSKÁ NADÍLKA

9.12. SVÁŤOVO DIVIDLO v 9,30 hod. – pohádka Jak se slonovi splnil sen

10.12.  JARMARK 12,00 – 16,00 spojovací chodba

10.12. Kroužky v jednotlivých třídách

11.12. 3. lekce plavání

11.12. ČESKO ZPÍVÁ KOLEDY v 18 hodin před pavilonem Slůňátek

12.12. Vystoupení v ZŠ

13.12. Neseme dárky zvířátkům – DDM Boletice

17.12. VÁNOCE S RODIČI v 15,15 hodin


A když je tu bílá zima, už jsme na konci,

Chcete li tak na shledanou někde na kopci.

PROSINEC: Adventní čas

Cíl: přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky

Tematické bloky: 

Mikuláš a čert
Cesta k Betlému
Zdobíme vánoční stromeček




Co nás čeká v listopadu:

5.11. Učení se zvířátky – v případě vhodného počasí

Každé úterý -  Kroužky v jednotlivých třídách 14,45 – 15,15

12.11. 1. secvičná na zahradě MŠ (MŠ Májová a MŠ Borovského na vystoupení na Masarykově náměstí) – datum vystoupení bude upřesněn.

12.11. Návštěva v Mýdlárně Rubens

15.11. Adventní vyrábění keramika DDM – Cvrček

19.11. Fotografování dětí – Zima pan Poul

27.11. 1. lekce plavání

29.11. Návštěva prvňáčku ze ZŠ Boletice



LISTOPAD – Podzimní les

CÍL: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory apod

Tématické bloky :

Přiletěl barevný drak
Podzim v lese
Zvířátka se chystají na zimu
Barevný podzim
Máme Advent

 

Co nás čeká v říjnu:

Každé úterý - Kroužky v jednotlivých třídách 14,45 – 15,15

11.10. Keramika DDM Podzim

Sběr plodů, tvoření z přírodnin

Land art – dlabání dýní zdobení přírodninami

25.10. Čarodějný karneval



ŘÍJEN – Barevný podzim

CÍL: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti.

Tématické bloky :

Změny v přírodě
Ovoce a zelenina
Zvířata v lese
Halloween




Co nás čeká v září:

Přivítací týden, seznámí se s novými kamarády, seznámí se s prostory mateřské školy. Společně si zazpíváme, budeme hrát hry a další pohybové aktivity zaměřené na seznamování s novými kamarády a jejich jmény, pozvolné učení tanečků a pohybových říkanek, které nás ve školce budou provázet. 

ZÁŘÍ: První poznání

CÍL: uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která si stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat  a pomáhat mladším dětem.

 
Tématické bloky :
Noví kamarádi
Naše školka
Moje třída
Pravidla MŠ
Mateřská škola Děčín XXXII, příspěvková organizace

Májová 372, 407 11 Děčín XXXII

e-mail: reditelka@msboletice.cz
IČO: 49888544
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů Mateřská škola Boletice, Děčín

Created by © 2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign